.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خانه احزاب میزبان احزاب گیلانی

غلامحسين بخشي در جلسه هم انديشي كه با حضور احزاب و گروه‌هاي مختلف در رشت برگزار شد،در خصوص هدف برگزاري اين گردهمايي گفت: تعامل و گفت وگوي جريان هاي فكري همواره باعث پويايي و پيشرفت جوامع بوده و احزاب در اين ميان نقشي اساسي دارند.

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب گيلان اظهار داشت: دولت هشتم فراز و نشيب هاي زيادي را پشت سر گذاشت و در آن دوران يكي از محبوب ترين دولت ها بود و كارهاي بسياري انجام داد كه به هزار دليل گفتني و ناگفتني جامه تحقق بر آنها پوشيده نشد.

وي تشكيل خانه احزاب را از جمله اقدامات تحقق يافته در دوران خاتمي دانست و افزود: خانه احزاب كشور از حدود 4 سال قبل تشكيل شد و 27 حزب در آن مقطع زماني شركت داشتند. بخشي تصريح كرد: خانه احزاب با هدف تلاش در جهت ايجاد فضاي سالم سياسي و تعميق بينش سياسي و ارتقاء و گسترش فرهنگ حزبي و فعاليت گروهي در جامعه در راستاي اجراي اصل 26 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به وجود آمد.

بخشي ادامه داد: تقويت روحيه تعاون و همكاري و تفاهم بين احزاب و گروه‌هاي سياسي، دفاع از حقوق قانوني احزاب و گروه‌هاي سياسي، حمايت هاي علمي، آموزشي و اطلاع رساني از احزاب و گروه‌هاي سياسي و همچنين تهيه برنامه ها و راهكارهاي اجرايي مناسب براي ايجاد فضاي سالم سياسي در كشور از ديگر اهداف تشكيل خانه احزاب است.

وي در مورد تشكيل خانه احزاب در گيلان يادآور شد: اين خانه در مرداد امسال با حضور رئيس خانه احزاب كشور برگزار شد و عليرغم اينكه اين خانه با دست خالي فعاليت خود را شروع كرد اما عدم امكانات باعث نشد كه مسئوليت خود را ناديده بگيريم.
عضو هيئت رئيسه خانه احزاب گيلان گفت: احزاب و تشكل هاي سياسي صنفي در عين رقابت خواستار دموكراسي جمهوري اسلامي هستند و بر پايه اين خواسته فعاليت مي كنند و معتقد هستيم كه راه توسعه سياسي از گذر اهداف مشترك مي گذرد نه منافع شخصي، ولي متاسفانه افتخار بعضي از دولتمردان به حزبي بودن است در حالي كه عقل جمعي مي‌تواند تاثير گذار باشد.
يكي از اعضاي حزب مشاركت هاي مردمي نيز در اين جلسه گفت: ملت ايران در بين ملل‌هاي دنيا از لحاظ هوشمندي و عقلاني سر آمد هستند و براي رسيدن به اهداف سياسي و فكري يد طولاني دارند. افشين پرتو با بيان اينكه در زمينه تشكيل حزبي هنوز توفيقي پيدا نكرده ايم افزود: متاسفانه برخوردهاي سياسي درون جامعه ما آنقدر قدرتمند بود كه احزاب را تحت سيطره خود گرفت و هرگاه دولت ناتوان از برخورد سياسي با احزاب بود احزاب قدرتمند شد.

وي اظهار داشت: هميشه يك تعارض بين حزب و دولت وجود داشت و اگر يك نفر بخواهد با انديشه كار كند تمام انديشه را تحت فشار قرار مي دهند. پرتو خاطر نشان كرد: زماني كه احزاب با آرمان‌هاي متفاوت و با هم انديشي براي رسيدن به آرمان بزرگتر قرار بگيرد آن موقع است كه مي توانيم بگوييم به نقطه اي رسيده ايم.

وي افزود: صاحبان تمام انديشه ها هنوز اجازه تشكيل حزب را پيدا نكردند كه اين مسئله موجب ايجاد مشكل است و بايد به مرور زمان حل شود ولي كساني كه در چارچوب قانون اساسي حزب تشكيل دادند به يك رفتار عاقلانه دست يافتند و مي توانند پايه گذار آغاز يك هدف سياسي در جامعه باشند.
وي متذكر شد: بعد از 27 سال از انقلاب اسلامي ايران دو مرحله بسيار تعيين كننده را تجربه كرديم و بر اساس اين تجربه پيشنهاد مي شود كه به جاي تخريب همديگر در كنار هم قرار بگيريم تا بتوانيم به توفيقاتي دست پيدا كنيم.

عضو جامعه اسلامي فرهنگيان و از اصولگرايان گيلان نيز در اين نشست گفت: احزاب محل تقرب آرا است كه مي تواند براي توسعه كشور مفيد باشد و همه احزاب در مواردي با هم مشترك هستند. شفيعي افزود: دمكراسي بايد از طريق احزاب در جامعه نهادينه شود و آنچه كه مي تواند مردم را به صحنه آورد نقطه مشترك احزاب است.

وي با بيان اينكه در استان ضعف ساختاري وجود دارد، بر داشتن همگرايي بين احزاب براي تقويت نظام تاكيد كرد. در اين مراسم حضور نماينده مردم انزلي، فرماندار لاهيجان و چند تن از مسئولان سابق اجرايي استان چشمگير بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.635 seconds.